
1 – کنترل های روزانه :
* برای بیشتر شدن عمر مفید دستگاه ، قبل از شروع به کار روزانه دستگاه ، یک بررسی همه جانبه انجام دهید.
* بخشهای زیرین و پیرامونی دستگاه را چک کنید و از عدم وجود هر گونه پیچ شلشده ، تجمع مواد زاید و آلودگی ، نشت روغن و یا مایع خنککننده و هرگونه قطعات شکسته و یا پوسیده اطمینان حاصل کنید.
توجه : به دقت دستگاه را از نظر وجود هر گونه نشتی بررسی کنید. در صورت مشاهده هر گونه نشت فورا آن را برطرف کنید و از آن پس مرتبا میزان روغن را بررسی کنید.
* بخش های هیدرولیکی را چک کنید.
* وضعیت باطری را چک کنید و دکمۀ قطعکن باطری را در وضعیت (ON) قرار دهید.
* در مواقع لزوم میزان فشار باد لاستیک ها را تنظیم کنید.
* میزان روغن ها (شامل روغن موتور ، روغن گیربکس ، روغن هیدرولیک ، روغن ترمز ) و مایع خنککننده و سوخت را چک کنید.
* آلودگی های جمع شده و خرده سنگ ها را قبل از شروع به کار ماشین بردارید و تمامی تعمیرات احتمالی را تکمیل کنید.
* از نصب صحیح تمامی کاورها و محافظ های ماشین مطمئن شوید.
* زاویه قرارگیری تمامی آیینه های ماشین را در وضعیت مناسب قرار دهید.
* مطابق با دستورالعمل گریس کاری ماشین ، از روان کننده (گریس) در محل های مورد نیاز استفاده نمایید .
2 – باز کردن قفل کمر ماشین
* قبل از شروع به کار ماشین، اهرم قفل کننده فرمان را از شاسی جلویی جدا کنید.
* اهرم قفل کننده کمر را در وضعیت باز قرار داده و پین را در آن قرار دهید.


3 – گرم کردن موتور
* موتور میتواند بعد از گذشت 3 ثانیه از زمان وصل شدن جریان برق دستگاه و چک اتومات دستگاه استارت زده شود(ممکن است این زمان بیشتر طول بکشد) .
* پس از روشن شدن لودر، حداقل به مدت 5 دقیقه موتور را در جا گرم کنید و در این زمان از بالا بردن ناگهانی دور موتور خودداری کنید.
* در هنگام کار مرتبا نشانگرها و چراغ ها را مشاهده کنید و در صورت وجود هر گونه هشدار دستگاه را برای بازرسی کامل متوقف کنید.
* تمامی جهات جویستیک را به صورت گردشی به کار گیرید تا روغن هیدرولیک در تمامی سیلندرها و لوله ها به گردش درآید.
* هنگامی که موتور در حال کار در دور پایین است تا گرم شود ، اقدامات زیر را انجام دهید :
* در دماهای بالاتر از 0 درجۀ سانتیگراد موتور باید در حدود 15 دقیقه گرم شود.
* در دماهای زیر 0 درجۀ سانتیگراد باید موتور به مدت 30 دقیقه گرم شود.
* در دماهای کمتر از منفی 20 درجۀ سانتیگراد ، زمان گرم کردن موتور بیشتر خواهد شد . همچنین در صورت کند بودن عملکرد سیستم هیدرولیک زمان گرمایش بیشتری مورد نیاز است.
* ماشین تنها زمانی اجازۀ کار با ظرفیت حداکثر را دارد که دمای آب بالاتر از 60 درجۀ سانتیگراد و دمای روغن موتور بالاتر از 50 درجۀ سانتیگراد باشد.
* همچنین، بار وارده به دستگاه و سرعت و دور موتور باید به صورت تدریجی افزایش یابد و از افزایش ناگهانی بار تا حد امکان جلوگیری شود.
4 – تعویض دنده :
* در هنگام تغییر دنده ها ، سرعت متناسب با دنده را حفظ کنید تا از فشار بیش از اندازه به سیستم انتقال قدرت جلوگیری شود و همین طور عمر مفید دستگاه و راحتی در هنگام راندن افزایش یابد.
* در هنگام تغییر دندههای رو به جلو نیازی به توقف ماشین و یا گاز دادن نیست . در هنگام تغییر دنده به سمت دندۀ با سرعت بیشتر در لحظۀ تغییر، پدال گاز را رها کنید و پس از تغییر دنده با فشردن گاز به حرکت ادامه دهید. در هنگام پایین آوردن دنده (دندۀ معکوس) سرعت را به صورت تدریجی کاهش داده و پس از رها کردن پدال گاز دنده را تغییر میدهیم.
* برای افزایش طول عمر مفید دستگاه و همین طور راحتی بیشتر در هنگام رانندگی ، قبل از تغییر جهت حرکت دستگاه را به حالت توقف کامل درآورید و سپس تغییر جهت دهید . ( در حالت تغییر دنده از جلو به عقب و یا برعکس ).
5 – ترمز کردن دستگاه :
* در صورت نیاز به ترمزگیری در طول حرکت ، پدال گاز را رها کرده و پدال ترمز را متناسب با میزان اضطراری بودن ترمز بفشارید تا سرعت ماشین کم شود و ماشین به حالت توقف کامل درآید.
* در مواقع غیر ضروری ، از فشردن و رها کردن مکرر پدال ترمز خودداری کنید.
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.